Curs d’iniciació als treballs de pela de suro

La lleva del suro forma part del patrimoni forestal de les Gavarres, però la manca de relleu generacional fa cada cop més necessari formar nous professionals en aquest ofici.
Aquesta formació d’iniciació ofereix una aproximació pràctica i tècnica als treballs de pela, posant l’accent en la seguretat, la correcta execució de la tècnica i el coneixement de tot el procés, des del bosc fins a la indústria del suro.
Adreçat a persones interessades a descobrir el món del suro des de la perspectiva del pelador, el curs segueix els estàndards europeus de certificació (EFESC) i permet preparar-se per a l’obtenció de la certificació professional de pelador de suro (CPS).
Una oportunitat per apropar-se a un ofici arrelat al territori i contribuir al futur de la gestió forestal.
Dates: del 10, 11 i 12 de juny de 2026. Lliurament de certificats el dia 13 a Can Vilallonga (Cassà de la Selva)
Horari: de 8.00 a 14.00 h
Lloc: finca Can Guix, Arenys de Munt
El lliurament de certificats es farà el 13 de juny a la finca Can Vilallonga (Cassà de la Selva), en el marc de la Fira del Tap i el Suro.
Si t’interessa el bosc, vols aprendre un ofici amb futur o iniciar-te en el món del suro, aquest curs és per a tu. T’hi esperem.



